Polityka prywatności pracowników
KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH?
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), administratorem danych osobowych pracowników i osób zatrudnionych są ZAKŁADY MECHANICZNE “GLIMAG” S.A. (ul. Toszecka 102, 44-117 Gliwice). Kontakt z Administratorem: +48 32 231 50 11, sekretariat@glimag.com.pl.
Administrator danych jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo przekazanych danych osobowych oraz przetwarzanie ich zgodnie z przepisami prawa.
W JAKIM CELU I NA JAKIEJ PODSTAWIE PRAWNEJ WYKORZYSTUJEMY DANE?
Państwa dane osobowe będziemy wykorzystywać w następujących celach:
- realizacji obowiązków prawnych Administratora jako pracodawcy, np. prowadzenie dokumentacji kadrowej czy rozliczeń podatkowych (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. c RODO) – “obowiązek prawny”,
- realizacji obowiązków Administratora wynikających z umowy będącej podstawą zatrudnienia (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. b RODO) – „wykonanie umowy”,
- realizacji obowiązków prawnych Administratora jako pracodawcy w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej, np. prowadzenie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (podstawa prawna – art. 9 ust. 2 lit. b RODO) – „wypełnienie obowiązków w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej”,
- dochodzenie lub obrona przed ewentualnymi roszczeniami związanymi z umową będącą podstawą zatrudnienia lub też potrzebą wykazania określonych faktów, mających w tym zakresie istotne znaczenie dla Administratora (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – “prawnie uzasadniony interes”; terminy dochodzenia roszczeń wynikających z umowy szczegółowo określa Kodeks pracy,
Dodatkowo, za dobrowolnie wyrażoną przez pracownika zgodą, możliwe jest wykorzystywanie danych osobowych w zakresie wykraczającym poza ww. podstawy, np. zgoda na wykorzystanie wizerunku pracownika lub innych przekazanych informacji, w tym szczególnych kategorii danych (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. a RODO, art. 9 ust. 2 lit. a RODO) – „zgoda”.
Informujemy, że dane nie będą wykorzystywane dla podejmowania decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych, w tym profilowania w rozumieniu art. 22 RODO.
JAK DŁUGO BĘDZIEMY WYKORZYSTYWAĆ DANE?
Dane będziemy
wykorzystywać przez okres niezbędny do realizacji opisanych powyżej
celów.
W zależności od podstawy prawnej będzie to
odpowiednio:
- okres trwania umowy z Administratorem,
- czas przechowywania
dokumentów określony przepisami prawa (co do zasady wynosi on
10 lat, licząc od dnia rozwiązania umowy o pracę), - okres przedawnienia roszczeń,
- czas do momentu ewentualnego wycofania zgody na przetwarzanie danych.
JAK WYCOFAĆ ZGODĘ?
W każdej chwili przysługuje Państwu prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych – w przypadku danych, które na jej podstawie są przetwarzane. Jeżeli skorzystają Państwo z tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania danych takich danych i zostaną one usunięte. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem wykorzystania danych w okresie, kiedy zgoda obowiązywała.
JAKIE MAJĄ PAŃSTWO PRAWA?
Mogą Państwo złożyć do nas wniosek o: dostęp do danych osobowych (informację o przetwarzanych danych osobowych oraz kopię danych), sprostowanie danych (gdy są one nieprawidłowe), przeniesienie danych (w przypadkach określonych w RODO), usunięcie lub ograniczenie przetwarzania danych osobowych – na zasadach określonych w RODO.
Niezależnie od praw wymienionych wyżej mogą Państwo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Państwa danych, jeśli podstawą prawną wykorzystywania danych jest prawnie uzasadniony interes. Po przyjęciu wniosku w tej sprawie jesteśmy zobowiązani do zaprzestania przetwarzania danych w tym celu.
Mają Państwo także prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy prawa.
KOMU PRZEKAZUJEMY PAŃSTWA DANE?
Z zachowaniem wszelkich
gwarancji bezpieczeństwa danych, Państwa dane możemy przekazać –
oprócz osobom upoważnionym przez Administratora danych – innym
podmiotom, w tym: podmiotom uprawnionym do ich otrzymywania zgodnie z
przepisami prawa, podmiotom przetwarzającym je
w naszym imieniu
(np. dostawcom usług technicznych i podmiotom świadczącym nam
usługi doradcze) oraz innym administratorom (np. kancelariom
notarialnym lub prawnym).
JAK MOŻNA SIĘ Z NAMI SKONTAKTOWAĆ W SPRAWIE OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH?
W sprawach związanych z ochroną danych osobowych prosimy o kontakt z naszym inspektorem ochrony danych (IOD): kontakt@dpo24.pl.